sunnuntai 6. kesäkuuta 2010

Kuivakausi!

Sadekausi on takana ja nyt on alkanu kuiva kausi. Niin kuiva, että vettä ei tuu hanoista eikä sitä oo enää asuntoloiden pihalla olevissa säiliöissäkään. Maanantaina viimeksi tuli juoksevaa vettä parin tunnin ajan. Eilen kävin onneksi pyykkäämässä kaikki vaatteeni pihalla säiliövedellä, kun tänään se loppui niistäkin. Paikalliset katto mielenkiinnolla mun pyykkäystä. Se näytti takuulla just siltä, että en oo tottunu pesemään vaatteitani käsin. Pyykinpesukone on kyllä yks aivan ykkösjutuista, mitä ootan Suomeen paluussa. Tämä kuiva kausi on tympein sen vuoksi kun vessoja ei pysty vetämään ja ne on sata kertaa kammottavampia, ku bajamajat festareilla. Tetriksenpeluutaidot kehittyy!

Meijän piti tänään lähtä vesipuistoon, mutta jouvuttiin perumaan lähtö minun huolimattomuuen vuoksi! Huomasin eilen, että mun täällä olo aika ylittyy juuri kolmella kuukauella enkä oo maksanu lisävakutuusta. Ilman voimassa olevaa vakuutusta täällä on parempi pysytellä neljän seinän sisällä. Toivottavasti huomenna vakuutus on jo kunnossa, sillä oon menossa kattomaan Tansania - Brasilia jalkapallomatsia! Siellä on varmasti aivan megakreisiä.

Nyt kun Suomeen on tullu kesä, ikävä on tullu aivan mahottomaksi. Oon romantisoinu aivan täysin kaiken mimmosta siellä on! Haaveilen niin paljon kaikista kesämenoista ja kesäherkuista. Elokuusta tulee niin kiireinen, kun on niin paljon kaikkea, mitä haluan tehä vielä kun Suomessa on kesää jäljellä. Hyvät ihmiset, varakkaahan elokuulle aikaa Hannan alkamiseen, että pääsen ikävästä viimeinki eroon!

Mun huoneeseen on muuttanu nyt aivan pysyvästi rottia. Illalla ne aina villiintyy ja rupiaa viilettään. Rapistelevat pusseja ja tepsuttelevat ympäriinsä. Minä istun yleensä sängyllä moskiittoverkon suojissa ja kattelen, että eihän ne tuhoa mitään. Toissayönä yks niistä meni juomaan vettä vadista ja tipahti sinne. Siellä se aikansa räpiköi ja toivoin, että hukkus niin olisin aamulla kantanu rotan vateineen warden officeen, mutta eihän se hukkunu. Nyt mulla ei haittaa ne enää muuten, mutta pelottaa vaan kun ne on niin kovia tautien levittäjiä. Etenkin ku ei oo nyt ees vettä ja aina veden loppuessa taudit alkaa riehumaan täällä. Ei auta ku toivoa, että mikkään kuolemantauti ei iske!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti